Jenson Button powiedział wczoraj, że nigdy nie jeździł na torze Interlagos z tak mocnym silnikiem. A przecież Button używał już podczas GP Brazylii z silnika V10 generującego ponad 900 koni mechanicznych. A więc czy Jenson o tym zapomniał? Nie, jednak Button ma rację.
Tor Intertlagos położony jest 800 m. n.p.m. Klasyczny silnik spalinowy traci moc wraz ze wzrostem wysokości. Zmniejsza się ilość tlenu w powietrzu, a wiec spada moc silnika. Szacowało się, że ten spadek wynosi 1% na każde 100 m wysokości. Ale były również informacje mówiące o 15% na Interlagos. Obecnie mamy w F1 silniki V6 Turbo. Jednostka Mercedesa wraz z systemami odzyskiwania energii generuje ponad 750 koni mechanicznych. Natomiast dzięki turbosprężarce ilość tlenu w silniku jest taka sama, a więc nie ma spadku mocy wraz z wysokością. Przez to dla silnika wyposażonego w turbosprężarkę wyścig na wysokości jest bardziej wymagający. Prawdziwe wyzwanie będzie za rok. Tor Autodromo Hermanos Rodríguez w Meksyku jest położony ponad 2 000 m n.p.m.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: