Internetowa platforma Viaplay zakupiła prawa do trzech serii sportów motorowych do swojej oferty w Polsce: W Series, 24-godzinny wyścig Nürburgring i Ferrari Challenge. Mocno stawiają na sporty motorowe.
Komunikat prasowy NENT Group, właściciela platformy Viaplay
Nordic Entertainment Group (Grupa NENT), wiodąca usługa streamingowa w Skandynawii, nabyła prawa medialne do szerokiej gamy światowych sportów motorowych dla swojej usługi przesyłania strumieniowego Viaplay w dziewięciu krajach europejskich. Wieloletnie umowy obejmują W Series, pierwsze na świecie wyłącznie kobiece mistrzostwa w wyścigach samochodowych, a także Ferrari Challenge, DTM i słynny 24-godzinny wyścig długodystansowy Nürburgring, które zapewnią widzom możliwość śledzenia na żywo wielu lokalnych kierowców na Viaplay.
Finka Emma Kimiläinen i Norweżka Ayla Ågren to dwie z 17 zawodniczek, którzy chcą pokonać obecną mistrzynię Jamie Chadwick o tytuł W Series 2021. Począwszy od 26 czerwca, osiem wyścigów W Series po raz pierwszy będzie odbywać się wraz z Grand Prix Formuły 1 na legendarnych torach w Europie i obu Amerykach. Ta nowa konfiguracja znacznie zwiększy zasięg i wpływ serii, oferując utalentowanym kobietom-kierowcom wyraźniejszą drogę do szczytu sportów motorowych.
Viaplay będzie wyłącznym domem W Series w krajach skandynawskich i bałtyckich oraz w Polsce w sezonach 2021 i 2022.
Emma Kimiläinen: „To naprawdę ekscytujące, że Viaplay udostępnia W Series tak szerokiej publiczności! Oznacza to, że możemy zaprezentować nasze talenty, zapewnić rozrywkę wielu osobom i docierać do nowych młodych talentów – wszystko w dziewięciu krajach jednocześnie”.
Peter Nørrelund, dyrektor sportowy NENT Group: „Minęło 40 lat, odkąd kobieta-kierowca wystartowała w wyścigu Formuły 1 – i nie chcemy czekać kolejnych 40. W Series oferuje wyścigi najwyższej klasy, które mogą zainspirować nowe pokolenie talentów jednocześnie dosłownie zmieniając oblicze sportów motorowych. Z dumą zaprezentujemy kolejne dwa sezony na Viaplay w dziewięciu krajach jako część najszybszego i najbardziej zróżnicowanego portfolio sportów motorowych w branży”.
Fani sportów motorowych mogą śledzić coroczny 24-godzinny wyścig Nürburgring i serię Ferrari Challenge, mistrzostwa jednej marki, w których obecnie bierze udział ośmiu kierowców z krajów nordyckich i Polski, na Viaplay w krajach nordyckich i bałtyckich oraz w Polsce do 2023 roku. Grupa NENT zaprezentuje także mistrzostwa samochodów turystycznych DTM , których nowy sezon rozpoczyna się w tym roku 18 czerwca na torze Monza w krajach skandynawskich i bałtyckich do 2023 roku.
Ponadto Grupa NENT posiada wieloletnią umowę z Formułą 1, którą ostatnio rozszerzono na Holandię i Polskę, obejmując łącznie 10 krajów. Firma posiada również prawa do IndyCar, Formuły 2, NASCAR, MotoGP, Porsche Supercup i Formula Renault Eurocup.
Viaplay pojawi się w Polsce w sierpniu i w USA pod koniec 2021 r.. Następnie w Holandii w pierwszym kwartale 2022 r. i na czterech dodatkowych rynkach do 2023 r.
Źródło: NENT Group.
Podsumowanie
Piłka nożna i sporty motorowe, to będą prawdopodobnie dwa główne filary platformy Viaplay, która pojawi się w Polsce w sierpniu 2021 roku w cenie 34 zł miesięcznie. Zakupili już prawa do Formuły 1, które będą obowiązywać od 2023 roku (szczegóły). Obserwując ich inne ruchy, to widać że zwykle kupują prawa do danej dyscypliny obowiązujące w kilku krajach. Na rynkach gdzie już działają transmitują kilka innych ważnych serii wyścigowych, które obecnie w Polsce są relacjonowane przez różne telewizje. Możemy spodziewać się, że gdy te umowy będą się kończyć, to Viaplay będzie zainteresowane przejęciem. Gdyby udało im się pozyskać więcej relacji ze sportów motorowych, to dla kibiców tej dyscypliny mieliby bardzo dobrą ofertę.
Usługę streamingową Viaplay można kupić klikając w ten link. Kupując abonament z tego linku wspieracie blog. Płacicie tyle samo co normalnie, a ja dostaję za to prowizję.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: