Uliczny tor Marina Bay Street Circuit w Singapurze zostanie poddany drobnej modyfikacji przed tegorocznym wyścigiem, jak poinformowali organizatorzy. Zmiany dotkną obszar zakrętów 11-13, co powinno stworzyć lepszą okazję do wyprzedzania w tym miejscu.
Przed GP Singapuru 2013 zmienione charakterystyczny zakręt numer 10: Singapore Sling (Szczegóły). Teraz zmiany dotkną odcinka toru miedzy zakrętami 11 a 13. Zmiany te są spowodowane modernizacjami prowadzonymi w tej części miasta, do których tor F1 musi się dostosować. Organizatorzy informują, że przeprofilowanie tego odcinka stworzy lepsze warunki do podejmowania manewrów wyprzedzania. Poniżej widać te zmiany (na czerwono stary tor, na zielono nowy).
Zakręt jedenasty toru Marina Bay Street Circuit w Singapurze będzie od tego sezonu nieco ciaśniejszy i wolniejszy. Dwunastka zostanie zupełnie przeprofilowana. Później tor pobiegnie po lewym pasie mostu Andersona. A na końcu tego odcinka poszerzono zakręt numer 13, aby było tam miejsce do wyprzedzania.
Tor powinien dzięki tej zmiany zostać lekko przyśpieszonym. Ale to wciąż zbyt mało. Wszystkie wyścigi na tym obiekcie ocierały się o granicę dwóch godzin – również ją przekraczając. Wyjazdy samochodu bezpieczeństwa są nieuniknione. Powinni pomyśleć wzorem Monaco o skróceniu dystansu wyścigu, poniżej 300 kilometrów.