Testy osłony kokpitu typu Halo (aureola) wkraczają w decydująca fazę. Podczas treningów przed GP Austrii 2016, Ferrari przetestuje nową wersję tej osłony. W ciągu kilku tygodni zapadnie decyzja o ewentualnym wprowadzeniu jej już w 2017 roku do F1.
FIA kończy testy osłony kokpitu typu halo (aureola). Podczas piątkowych treningów przed GP Austrii 2016 na torze Red Bull Ring, zespół Ferrari ma sprawdzić w akcji jej nową wersję. Nowa wersja jest wykonana z tytanu. Ma o wiele niższą wagę oraz nieco inny kształt nic pierwszy prototyp sprawdzany jeszcze podczas przedsezonowych testów (Źródło). Już w czwartek na Red Bull Ringu inni kierowcy będą mogli sprawdzić widoczność w kokpicie.
FIA w ostatnich tygodniach wykonywało wiele swoich testów tej osłony oraz testowanej wcześniej przez Red Bulla szyby. Szyba nie przeszła pozytywnie tych testów, ale nie została jeszcze porzucona. Nie jest wykluczony scenariusz, że po zmianach w konstrukcji przejdzie wszelkie niezbędne testy. A wtedy to szyba będzie mogła pojawić się w Formule 1, ale dopiero w 2018 roku.
W kolejnym tygodniu na Silverstone przy okazji GP Wielkiej Brytanii 2016 odbędzie się spotkanie Charliego Whitinga z FIA wraz z inżynierami zespołów. Osłona typu Halo zostanie ostatecznie przedyskutowana. FIA ma przygotować opracowane informacje na temat 40 wypadków z przeszłości i to czy tego typu osłona uchroniłaby kierowców.
Następnie (jeszcze w lipcu) grupa strategiczna F1 będzie glosować nad wprowadzeniem tego rozwiązania do F1 już w 2017 roku. FIA mocno forsuje ten pomysł. Jean Todt mówił ostatnio nawet o wprowadzeniu jej do wszystkich serii z bolidami jednomiejscowymi. Aby ta osłona została wprowadzona do Formuły 1 w 2017 roku wymagana jest jednomyślność. A kilka osób z F1 w tym Bernie Ecclestone nie są do końca przekonane. Więc wynik głosowania nie jest przesądzony. Ale FIA może samodzielnie wprowadzać do Formuły 1 rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa. Więc nawet bez jednomyślności podczas głosowania, FIA może wprowadzić Halo w 2017 roku.
Sorry, there are no polls available at the moment.
Ta osłona będzie mieć bardzo duży wpływ na projekty bolidów i ich aerodynamikę. Dlatego wydaje mi się, że jednak jej debiut zostanie opóźniony na 2018 rok. Zespoły już prowadzą zaawansowane prace nad nowymi bolidami. Tak duża zmiana wprowadziłaby spore zamieszanie i zwiększyłaby koszty. Poza tym w grze jest dalej szyba, która zyskała więcej przychylnych opinii. Ale z drugiej strony czytając komentarze Jeana Todta, to widać że jest on bardzo zdeterminowany do wprowadzenia jej już w przyszłym sezonie.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: