Według informacji niemieckiego Sport Bild pomysł wprowadzenia od 2017 roku nowego, alternatywnego silnika dla Formuły 1 nie przeszedł głosowania przez Komisję F1. Ale na horyzoncie pojawia się inna, sensacyjna zmiana.
Jak wspominałem kilka dni temu, 24 listopada 2015 roku odbyły się posiedzenia grupy strategicznej F1 oraz komisji F1 (szczegóły). Niemiecki Motorsport informuje, że alternatywny silnik nie przeszedł podczas głosowania w komisji F1. To głosowanie zapowiadało się na wyrównane z przewagą przeciwników (szczegóły). Jeśli te informacje się potwierdzą, to Bernie Ecclestone i Jean Todt mają jeszcze jedną szansę na wprowadzenie tego silnika. Tą szansą jest zaplanowane na 2 grudnia posiedzenie Światowej Rady Sportów Motorowych FIA, czyli ostatni szczebel decyzyjny F1. To gremium może zatwierdzić nowy silnik powołując się na konieczność ratowania Formuły 1.
Sport Bild sugeruje jeszcze jeden, bardziej sensacyjny temat. Według ich informacji podczas tych spotkań producenci silników zgodzili się, że obecne hybrydowe silniki V6 Turbo nie są wystarczająco atrakcyjne dla Formuły 1. Dlatego planowana jest całkowita zmiana formuły silnikowej. Mają to być głośniejsze i mniej skomplikowane jednostki, które dadzą Formule 1 więcej pozytywnego rozgłosu. Ferrari miało przedstawić projekt ośmio-cylindrowej jednostki z prostym systemem KERS.
Wciąż nie ma pewnych informacji z posiedzenia grupy strategicznej F1 oraz komisji F1. Dlatego trzeba podchodzić do tych rewelacji z dystansem. Ostatnimi czasy zwykle bywa tak, że oświadczenia z takich posiedzeń jeśli się pojawiają, to następnego dnia.
Aktualizacja: Sport Bilda nie były do końca dokładne. Plan alternatywnego silnika został odrzucony. Ale planowane są zmiany w formule silnikowej na 2017 lub 2018 rok. Ich szczegóły dopiero zostaną ustalone. Czytaj więcej.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: