Sebastian Vettel jako pierwszy przetestował na torze osłonę kokpitu typu „Shield”. Wszystkie zespoły mają sprawdzać ją po wakacjach. Pierwszy przejazd Vettela nie poszedł bezproblemowo, więc szanse że osłona zostanie wprowadzona w 2018 roku maleją.
Jak informowałem tydzień temu, FIA forsuje wprowadzenie osłony kokpitu typu „Shield” (tarcza) od 2018 roku (szczegóły). Wizualizacja tej osłony różni się wyraźnie od rozwiązania jakie testował na pierwszym treningu przed GP Wielkiej Brytanii Sebastian Vettel w samochodzie Ferrari. Na przygotowanej przez FIA wizualizacji osłona była dużo dłuższa z niewielkim spadkiem w porównaniu do tej zamontowanej w samochodzie Ferrari (krótsza i bardziej stroma). Do obecnego samochodu nie da się zintegrować długiej wersji tarczy. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że podobnie będzie w 2018 roku, bo nowe samochody są już w trakcie prac projektowych. Nie spodziewam się ostatecznego zatwierdzenia projektu tarczy przed końcem września.
Firma Isoclima opracowała dwie wersje tarczy jedna waży cztery, a druga sześć kilogramów. Kolejne dwa lub trzy kilogramy są potrzebne na materiały do połączenia jej z samochodem. Łącznie daje to wagą zbliżoną do systemu Halo, który został porzucony. Jeżeli tarcza wejdzie do użytku w F1, to wszystkie zespoły otrzymają taką samą specyfikację wykonana przez firmę zewnętrzną – Isoclima. Ferrari skorzystało z lżejszej wersji osłony podczas treningu przed GP Wielkiej Brytanii 2017. Sebastian Vettel zrobił z nią tylko jedno okrążenie na początku pierwszego treningu, mimo wcześniejszych zapowiedzi o trzech kółkach.
📽 If you missed it earlier… here’s VET testing that new „shield” #BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/nM8FWiQVrg
— Formula 1 (@F1) 14 lipca 2017
Vettel powiedział po treningu, że miał problem z widocznością szczególnie na dalekich dystansach. To jedna z kluczowych kwestii, które mogą opóźnić wprowadzenie tej osłony. Pamiętajmy, że test odbył się przy zachmurzonym niebie, a więc Słońce mocno nie świeciło, co też może wpływać na widoczność. Potrzebne są kolejne testy w innych warunkach, szczególnie podczas deszczu oraz podczas wyścigów rozgrywanych po zmroku. Możemy oczekiwać wielu testów po przerwie wakacyjnej. Tory Monza i Singapur wydają się idealne do ich przeprowadzenia.
Zachęcam do głosowania w ankiecie na temat tego jaka osłona kokpitu powinna być w Formule 1.
Sorry, there are no polls available at the moment.
Zgłoszenie błędu w tekście
Zaznaczony tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: